МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА

Заняття з малювання.
Тема :Курка з курчатами.
Мета:  
Навчальна : Навчати дітей малювати 2 і 3 предмети,об’єднаних сюжетом,домагаючись схожості малюнка та предмета,користуватися фарбою типу гуаш та послідовно виконувати дії з нанесенням на малюнок однієї фарби(підготувати пензлик,правильно його взяти,змочити у фарбу,нанести фарбу на малюнок,змити фарбу у воді,віджати пензлик.)Навчати описувати курчат.
Розвиваюча: Розвивати  фонематичний слух,мовленнєве дихання,оперативну пам’ять,мислення.
Корекційна:  Розширювати словник дітей за рахунок формування  назв частин тіла  ,що зображуються.Використовувати словосполучення  в знахідному відмінку (малюю курча ).
Виховна:Виховувати  організованість,вміння діяти за вказівкою вихователя,бажання малювати.
Словник :
Курка ,курчата ,малюю курчат,голова тулуб ,круг великий ,круг малий

 Обладнання : картина «Курка з курчатами»,гуаш ,пензлик ,стакан для води ,папір,таблички.
Хід заняття :
1.Організація дітей.2хв
- Діти, уявіть, що ми на сонячній галявині. Нам весело і приємно. Сонечко гріє все наше тіло. От сонячні промені сіли нам на брови. Струсіть їх. А от промінчики торкнулися до ваших очей. Поблимайте очима. Розкрийте широко очі. Подивіться навколо, де сяє сонечко. Очам дивитися на нього боляче. Швидко закрийте  їх. Відкрийте очі. Дивіться на свої пальчики. Підніміть руки вгору до сонечка, подивіться на кінчики пальців.   Посміхніться.А тепер мої малята  ми вирушимо з вами на прогулянку. Діти, погляньте, а що це за хатка? Давайте сядемо на стільчики і дізнаємося хто тут живе. 
2.Показ документального фільму  «Курка та курчата»1хв
Стоїть у лісі хатка
Солом'яний дашок.
Живуть у ній курчатка
Жовтесенький пушок.

Хто тут живе?   Курка
А хот ще ?курчата
- Діти , послухайте я вам розповім казочку. Жила-була мама курочка і була вона ось така (показую ) і були в неї маленькі дітки - курчатка. І були вони такі як ви. Курчатка були дуже маленькі, але вони думали, що вони великі тому гордовито задирали голівки - ось так (показують). Гарні в мене курчатка. Мама курочка водила діток на прогулянку, бо курчатка дуже любили гратися. 
Вийшла курочка гулять
І травички пощипать.
Вслід її малята,
Жовтеньки курчата.
Ко-ко-ко-ко,
Ви за мною йдіть рядком,
Нумо поспішайте,
Зернятка шукайте.
Всі курчатка як могли,
Дружно лапками гребли
Вечір наступає -
Зерняток немає.
Ой а де ж це наші курчата ? Нема! Давайте ми намалюємо курчат ,вони і прибіжать подивитись !. Ми з вами намалюємо курчат, які гуляють на галявині.
Для цього спочатку розглянемо курчат. Розглядаємо курчатко. Воно маленьке, покажіть яке маленьке курчатко; жовтого кольору , мов сонечко; м'якеньке, пухнасте, бо його тіло вкрите пушком. В курчатка є тулуб, (Що є в курчатка?), крильця, голівка, ніжки. На голівці дзьобик, очі, маленький гребінець.
 Якої форми тулуб і голова курча? Круглої
 Подивіться уважно і скажіть, що у курчати більше голова,чи тулуб? А що менше? (відповіді дітей)

Вихователь: Яким кольором ми будемо малювати курча?
Діти: Жовтим
Показ на дошці послідовність малювання курчати .
Вихователь: Малюємо контур голови, тулуба  ,   домальовували ніжки, дзьоб, гребінець, очі.
Динамічна пауза :Підготуємось до нашого заняття.
Курка з курчатами весело грала
Курка курчаток усьому навчала:
Крильцями махати,
Зернятка шукати,
На зеленій травичці,
Весело стрибати.
(діти виконують рухи, відносно тексту)
Самостійна робота дітей.

  Під час роботи стежу за ходом роботи (як діти тримають пензлик, користуються фарбами; по потребі підказувати, пояснювати дітям прийоми малювання). Готові роботи вивішуються на дошку.Діти словесно оцінюють малюнок,розповідають про свою роботу.
Я малював (ла)курчат.
Вихователь: Молодці, діти, ви дуже постаралися. Які гарні курчата у вас вийшли. Про ваших курчат і вірш є, послухайте:

Ой, ходила курочка по двору
Та водила курочка дітвору.
А то все курчаточка ще й малі,
Отакі завбільшечки від землі.
 Підведення підсумків.


 Заняття         Пізнаєм довкілля (старша підгрупа)для дітей з вадами слуху
Тема:  Домашні  та дикі птахи.
Мета:  
Навчальна :Розширити знання дітей про  домашніх та диких птахів, місця їх проживання,яку користь приносять людям  Навчати дітей впізнавати і називати  птахів їх відмінність та схожість.
Розвиваюча: Розвивати  фонематичний слух,мовленнєве дихання,оперативну пам’ять,мислення.
Корекційна:Вправляти у вимові приголосних [в],[б], [п],збагачувати словник дітей .
Виховна:Виховувати  організованість,вміння діяти за вказівкою вихователя,бажання доглядати за птахами.
Словник
 Домашні птахи,  курка, півен, гусак, індик,    голова, хвіст, крила, дзьоб, лапи, пір’я, плаває, бігає, їсть, клює, п’є, Живуть вдома. Птахи дикі. Горобець,  ворона, сорока, синиця,   снігур,  , літає   , стрибає
Індивідуальна робота  називати птахів  за вихователем.
-         вчити  добирати  картинки до зображення.
Демонстраційний та роздавальний матеріал:презентація ,картина із зображенням пташиного двора, дерева ,роздавальний матеріал :предметні картинки   із зображенням птахів,таблички
                                                 
Хід заняття:
1.Організаційний момент.
- Що будемо робити?
- Ми будемо гарно говорити, уважно слухати, добре думати.
Але сьогодні у нас буде не звичайне заняття.
 Сьогодні ми з вами відправимось до бабусі Одарки !
Запрошую вас піти.
Цікавішої  пригоди
Нам, діти, не знайти.
Один за одним ставайте
Міцно за руки беріться.
2.Розвиток слухового сприймання .
Сухання  аудіозапису співу   птахів (немовне звучання)
Хто це так гарно співає.
Птахи.(аудіо запис)
3.Актуалізація знань .
 Дти погляньте на картину(на картині домашні та дикі птахи) .Кого ви тут бачите ?
Птахи .Давайте пригадаємо як їх звати?
(Діти по черзі називають птахів )
5.Основна частина .
Ой хто це до нас завітав у гості ,та й не один ?
Чому ви такі сумні ?Треба допомогти їм розібратися Які це птахи ,та ж вони живуть.
Наші діти багато знають про птахів то ж швидко допоможуть.
Гра»Що це за птах?»закріпити місце проживання птахів.

           

 Це дикі птахи.

Вихователь. Вірно, а чому ви вважаєте, що це дикі птахи.

Діти. Вони живуть у лісі, на карнизах, самі в'ють собі гнізда і самі добувають собі їжу.



Це домашні птахи. Вони потребують догляду людини. Живуть дома, людина їх годує. Домашніх птахів люди розводять для одержання м'яса птиці, яєць. Домашні птахи не літають.

Гра «Четвертий зайвий»,

      

6.Фізхвилинка .
«У птаха перетворися».
Вихователь. Раз, два, три навколо себе повернися і птицю перетворися.
Діти імітують ходу, звички і голоси .
Гра «Хто з ким товаришує?»

Самостійна робота дітей .
 7.Підсумок.
Вихователь. Ну що ж діти, наше заняття підходить до кінця. Сьогодні ми з вами пригадали,  які є птахи, які вони, чим ми можемо допомогти птахам, залишилося відповісти на останнє запитання. Навіщо ж потрібні птахи?
Багато птахи приносять людині користь, знищуючи шкідливих комах і личинок, а інші просто прикрашають нашу Батьківщину.
Ми звикли до сусідства птахів, звикли бачити і чути їх чудесний спів.
Людина дуже серйозно ставиться до проблеми охорони птахів. Заборонено збирати рідкісні рослини і полювати на зникаючих птахів і тварин. 
Давайте і ми намагатися жити так, щоб земля навколо нас
залишалася щедрою і прекрасною, щоб дзюрчали на ній струмки, цвіли квіти і співали пісні птахи. 


Тема:  «Ліпимо  сніговика»


Програмовий зміст: Вчити дітей ліпити сніговика, передавати форму та пропорційне співвідношення частин, характерні риси зовнішнього вигляду. Удосконалювати вміння аналізувати предмет; працювати стекою. Розвивати пальці рук. Виховувати увагу, спостережливість, самостійність в роботі
Словник:   Будемо ліпити сніговика.
сніговик, кулька велика, менша, маленька На голові шапка. З’єднайте кульки.
Хід заняття:
1.Організація дітей.Діти стоять півколом . Сьогодні до нас прийшов ведмедик йому стало сумно  і він просить з вами погратись,ведмедик задає дітям питання
- будемо грати?
- будемо грати.
Гра « Виконай дії»(ведмедик показує таблички з діями –іди,стій,сядь,ляж)
-А давайте ведмедику покажемо ,які ми уважні  і пограємо в гру  «Склади піраміду»
- дай мені піраміду.
Слухайте уважно…
2.Фонетична ритміка.
3.Актуалізація знань.
·        Діти яка зараз  пора року ? - Зима
·        Які ознаки зими?
·        Стало холодно ,мороз.Взимку іде сніг.
 Розповідь вихователя. Зараз зима .Взимку  іде сніг ,він білий.Із снігу діти ліплять снігову бабу .(показ картинки ),ось  подивіться, як гарно діти виліпили . Вони зліпили  спочатку велику кулю , потім зліпили  трішки меншу, і маленьку так у них вийшло 3 кулі .
Поставили вони велику кулю на землю  ,а на неї поставили трішки меншу ,прикрасили її гудзиками  приліпили  руки- кульки, а потім зліпили маленьку   поставили її на другу кулю  намалювали очі, рот ,ніс  і вділи їй шапку.
Д.гра ,»Виклади сніговичка»
Яка красива снігова баба. Але у нас  снігу немає тому ми будемо ліпити з пластиліну.
Давайте виліпимо?
Що нам потрібно щоб ліпити?Пластилін (картинка з табличкою),дощечка,серветка.   Подивіться як треба ліпити снігову бабу.
Пластилін ділимо на 4 частини.
З першої – коловими рухами рук утворюємо велику кулю (мал. 1),
з другої — кулю середнього розміру,
а з третьої—маленьку (голову).
Четверту частину ділимо на 2 однакові і з кожної робимо кулю (можна стовпчики) — це будуть руки.
Фізхвилинка.
Самостійна робота з допомогою вихователя.
Підсумок . Всі ви молодці !Що ти робив ?Що ти робила?Чий сніговик сподобався .

Немає коментарів:

Дописати коментар